telenor företag

Telenor Företag passar för företag med flera anställda. Styrkan hos operatören är dess breda utbud av tjänster så som mobil växel, SMS-utskick, IoT-abonnemang m.m.

Med företagsabonnemang hos Telenor ger support alla dagar i veckan och anpassade abonnemang utifrån företagens behov. Exempelvis kan tillägg väljas som innebär att samtal alltid är gratis mellan användarna – över hela världen.

Fördelar & Nackdelar med Telenor 

Fördelar
  • Brett utbud av tjänster
  • Mobil som tjänst” dvs. komplett mobillösning
  • SMS-utskick
  • Mycket god täckning
  • Surfa på 5 G

  • Mobil växel

  • Support även på helger

Nackdelar
  • Inte billigast för enmansföretaget

  • Få möjligheter till rabatte

Se abonnemang hos Telenor

Välja abonnemang

Telenor har flexibla abonnemang som anpassas utifrån kundens behov. Detta genom ett stort antal tilläggstjänster – med allt från växel till molntjänster.

företag abonnemang

De företagsabonnemang som går att välja på är:

  • 5GB: Surfa upp till 5GB per månad. Surfmängden gäller även i EU/EES. Komplettera med tilläggstjänster om så önskas. Ett bra alternativ för det minsta företaget. 219 kronor/mån.
  • Obegränsat: Fri surf i Sverige och 100GB i EU/EES. Komplettera med tilläggstjänster om så önskas. Smidigt för företagen som surfar mycket. 349 kronor/mån.
  • Obegränsat Plus: Fri surf i Sverige och 100 GB i EU/EES samt ett flertal andra länder. Surfa med 2100 Mbit/sek (istället för 300). Dessutom ingår fria samtal mellan företagets telefoner oavsett var i världen de befinner sig, extra SIM-kort, OneX-användare m.m. 449 kronor/mån.

Oavsett vilket företagsabonnemang som väljs ingår alltid fria samtal och sms. Dessutom ingår ”Nätskydd” samt surf på 5G.

Nätskydd är en tjänst som blockerar skadliga hemsidor och som därmed minskar risken för exempelvis bedrägerier och phishing.

nätskydd

Anpassa med tilläggstjänster

Telenor har flera tilläggstjänster som gör att mobilabonnemanget kan anpassas helt utifrån företagets unika behov. Första tilläggstjänsten kostar 19 kronor. Sedan kostar de 29 kronor styck per månad. Exempel:

I utlandet – Ta med surfen (maximalt 100 GB) och använd i länder som är utanför EU/EES. Passar bra vid resor till exempelvis USA.

Data-SIM – Ett extra SIM-kort som exempelvis kan användas på surfplattan eller en router.

Samtal till Norden – Gratis samtal till mottagare inom Norden.

One X – En mobil växel som gör det enkelt att hantera samtal och fördela dem mellan de anställda.

Fastnätsnummer – Få ett fastnätsnummer, som kopplas till mobila växeln One X.

Brett utbud av tjänster

Styrkan hos Telenor sitter i det mycket breda utbudet av tjänster som erbjuds. Tjänster som primärt är smidiga hos företag med flera anställda. För enmansföretagaren kan eventuellt företagsabonnemang hos Hallon, eller någon annan lågprisoperatör, väljas.

Mobil som tjänst – Allt i ett

En tjänst som erbjuds är ”Mobil som tjänst”. Med detta abonnemang lovar Telenor att företagaren alltid har en fungerande mobil – oavsett vad som händer. De kan i detta fall hjälpa till med allt från val av mobil, installation av appar, monteringar osv. En helhetslösning för företagets samtliga mobiler.

Skicka sms med telenor

IoT

IoT (internet of things) växer starkt och är något som allt fler företag har behov av. I korthet innebär det att saker kopplas upp mot internet så som larm, bilar och verktyg. Telenor är ”en världsledande IoT-leverantör

SMS-utskick

Med SMS-utskick kan allt från reklam till påminnelser skickas ut till större grupper. Ett enkelt, och snabbt, sätt att nå ut med information.

Köpa telefon och teckna abonnemang

Via Telenor går det både att köpa nya och begagnade mobiler på delbetalning. Ofta ges rabatt om ett bundet abonnemang väljs, eller förlängs, i 24 månader.

För en komplett lösning med allt från mobil och abonnemang till service och hjälp rekommenderas ”Mobil som tjänst”. Läs mer om det ovan.

Täckning

Telenor har mycket god täckning över i stort sett hela Sverige. Det bör enbart vara Telia som har bättre täckning. Se en interaktiv täckningskarta för Telenor här.

täckning för Telenor

Support

Telenors support nås via flera vägar:

Chat – Chatta via hemsidan. Öppet vardagar 8 – 19 och helger 9 – 17

Telefon – Ring kundtjänst under dess ordinarie öppettider, se ovan.

Bli kontaktad – Fyll i dina uppgifter i ett formulär på hemsidan varpå Telenor kommer att kontakta dig inom kort.

Onlinemöte – Boka ett videomöte för att få hjälp via digitala mötestjänster.

Mail – Mail besvaras inom 3 – 5 dagar.

Butik – Telenor har butiker i ett flertal medelstora och stora städer i Sverige. Gå in till butiken och få hjälp med allt från abonnemang till tekniska frågor.

Se abonnemang hos Telenor

Sammanfattning

Styrkan hos Telenor är dess mycket goda täckning samt breda utbud av digitala tjänster. Företagaren kan anpassa mobilabonnemanget helt efter egna behov. Detta med exempelvis mobil växel, möjlighet att ringa gratis inom Norden eller ”Mobil som tjänst”. Dessutom är de en ledande operatör inom IoT-lösningar.

För de allra minsta företagen (enmansföretagen) kanske inte Telenor alltid är första valet. Detta utifrån att dessa företag sällan har behov av de många tilläggstjänster som erbjuds. Men när det är ett par anställda kan tjänster utnyttjas som underlättar hanteringen av all telefoni.

Här kan du läsa mer om: