iPhoneGuiden.se

Sök

Sedan iPad mini lanserades har det funnits vissa som helt motsatt sig Apples prissättning på ”bebisen”. För att se vad Apple själva tyckte om denna uppfattning var det inte svårt för Reuters att hitta rätt man: Phil Schiller.

Phil Schiller känner kanske många igen från de presentationer Apple haft genom åren. Den allra senaste skedde för någon dag sedan där Schiller håller upp den nya iPad mini och förklarar allt vad den står för.

London-baserade nyhetsbyrån, Reuters, tyckte att Phil Schiller, som annars är chef för Apples marknadsföring, skulle vara rätt man att svara på frågan om inte iPad mini är för dyr.

I grund och botten är hans svar kanske inte en överraskning men det kan ändå vara intressant att läsa hur Apple ser på saken:

”iPad är med hästlängder den mest framgångsrika produkt i dess segment. Den mest prisvärda produkt vi gjort hittills var $399 och folk valde ändå denna över andra konkurrenter. Och nu kan du få en iPad som är än mer prisvärd med ett pris på $329, i en fantastisk ny formfaktor. Jag tror att många kunder kommer vara väldigt exalterade över det.”