iPhoneGuiden.se

Sök

Appleforum runt om i världen går varma just nu då många användare har fått sina iTunes-konton hackade. Enligt rapporter råder det om hackare som via iTunes-användare köper presentkort (gift cards), applikationer och musik. Situationens stora problem är dock inte incidenterna i sig utan Apple och deras respons på händelserna.

Det är The Globe and Mail som rapporterar att användare som har drabbats är mer än frustrerade på Apple och deras ställningstagande till händelserna. Hjälpen skall vara till synes obefintlig och trots flera klagomål fortsätter problemen.

”Many of the iTunes users whose accounts have been hacked are increasingly frustrated with Apple’s customer service, saying the company at the very least has dithered in fixing the problem. Some accuse the tech giant of being indifferent to the problem.”

Precis som det framgår från källan skall alltså Apple inte ha varit allt för tillmötesgående med att lösa problemen och det i sin tur leder till ytterligare problem och missförstånd.

Utöver enskilda användare skall även utvecklare i App Store ha blivit hackade. The Globe and Mail rapporterar att dessa applikationsmakare har blivit drabbade på så sätt att bovarna i dramat har gått in och betygsatt deras egna applikationer vilket i sin tur har fått Apple att se rött.

Hur situationerna har skötts låter onekligen rörigt och av allt att döma från The Globe and Mail verkar det vara en enda röra.

Källa: The Globe and Mail [Via]