iPhoneGuiden.se

Sök

Telness logga

Telness passar för små och medelstora företag som uppskattar enkla och tydliga abonnemang som lätt kan anpassas utifrån företagets behov.  

Med företagsabonnemang från Telness ges tydlig överblick över företagets mobilkostnader samt tillgång till ett flertal telefonitjänster.   

Läs även mer om operatören Hallon!

Vi vill hjälpa våra kunder att spara tid och huvudvärk på telefonin 

Fördelar & Nackdelar med Telness 

Fördelar
  • Support oftast inom 1 minut
  • IoT-abonnemang
  • Aldrig bindningstid eller uppsägningstid
  • Allt från telefonväxel till mobilabonnemang
  • Köpt surf sparas 
Nackdelar
  • Svårt att hitta telefonnumret på hemsidan
  • Lite dyrare än lågprisabonnemangen
  • Säljer inte telefoner 

Välja abonnemang från Telness 

Med samtliga abonnemang från Telness ingår fria samtal, SMS och MMS. Detta både inom Sverige och övriga EU. Med en samlingsfaktura blir det även enkelt att ha överblick över företagets samtliga abonnemang.  

telness abonnemang

Skulle surfen tas slut går det självklart att köpa till extrasurf. Detta med 1,3 eller 5 GB. Att inköpt data sparas så länge som abonnemanget behålls.  

IoT-abonnemang 

IoT (Internet of Things) är ett samlingsnamn för de tekniska produkter som kopplas upp mot internet och därmed exempelvis kan sända information. Med allt fler IoT-produkter hos företagen ökar även kraven på smidiga abonnemang. Hos Telness finns: 

Att flytta numret till Telness är mycket enkelt tack vare digital ansökan och snabb hjälp av supporten. Det enda som krävs är att surfmängd väljs samt vilket datum som nummerportering ska ske. Därefter tar supporten över och ordnar det administrativa. Någon uppsägning behöver alltså inte ske hos nuvarande operatör.  

telness flytta abonnemang

Gränssnittet gör det enkelt att se hur väl företagets abonnemang stämmer överens med hur de anställda faktiskt använder data.  

Det finns statistik och rapporter över hur de anställda har förbrukat data, och baserat på den här informationen ges administratören rekommendationer kring hur kostnaderna kan sänkas. 

Läs även mer om operatören Comviq!

Övriga telefonitjänster 

Telness erbjuder ett brett utbud av telefonitjänster till företag. Många småföretag kan därmed använda Telness som helhetsleverantör för telefoni.  

Telness tjänster 

Bindningstid 

Telness söker alltid efter lösningar som är flexibla och företagsvänliga. Av den anledningen har deras mobilabonnemang varken bindningstid eller uppsägningstid.  

Det är även möjligt att enkelt ändra surfmängden på företagets olika mobiler för att på detta sätt hålla nere kostnaden.  

Täckning 

Tack vare att Telness använder sig av Telias nät ges ”Sveriges bästa täckning”. Företagare som är på resande fot, över stora delar av Sverige, bör absolut välja företagsabonnemang hos en operatör med mycket god täckning.  

Se aktuell täckningskarta här.  

Telness täckning 

Support 

Telness erbjuder kanske branschens bästa support! De svarar inom 1 – 2 minuter under ordinarie öppettider och har support även på helger.  

Support

Supporten kan nås via: 

Chat: Via hemsidan: Öppet vardagar 7 – 23, helger 9 – 23 

Mail: Mail besvaras löpande under supportens öppettider.  

Telefon: Telefonnumret är lite svårt att hitta men de har telefonsupport under samma tider som chatten är öppen.  

Telness finns på LinkedIn, Facebook och Instagram.  

Imponerande kundnöjdhet 

Många teleoperatörer har svaga kundomdömen på Trustpilot – Telness har däremot imponerande bra kundnöjdhet. I slutet av 2022 hade 427 kunder lämnat omdöme och det genomsnittliga betyget var då 4,8 av 5. Det är imponerande högt! 

trustpilot

Nöjd-kund garanti 

Skulle en kund inte vara nöjd med Telness ges pengarna tillbaka – oavsett anledning. Med andra ord kan kostnaden för aktuell faktura strykas vid missnöje.  

Läs även mer om operatören Comviq!

Sammanfattning 

Telness har en rad olika fördelar. Kundomdömet på Trustpilot är även imponerande högt vilket tyder på att Telness lyckats skapa tjänster utifrån företagarnas behov.  

För den som har ett par anställda bör statistiken om de anställdas använda surfmängd komma väl till hands. Detta, i kombination med att datanivåer enkelt kan ändras när som helst, gör att det är lätt att välja rätt abonnemang och spara pengar.   

Det som kan saknas är kompletta lösningar där även mobiltelefoner ingår. I jämförelse mot exempelvis Hallon Företag har även Telness högre kostnad. Men frågan är om mobilabonnemang från lågprisoperatörer ska jämföras med kompletta telefonilösningar med support samtliga dagar i veckan…