iPhoneGuiden.se

Sök

Efter att Apples senaste lur iPhone 4S har varit tillgänglig för köp i drygt två veckor verkar nu företaget på andra sidan Atlanten ta ett rejält tag om marknadsföringen. Vart fokus skulle riktas var inte helt oväntat.

I fredags släpptes iPhone 4S i ytterligare 22 länder, däribland Sverige och Apple har nu släppt tre nya reklamklipp som visar upp enhetens nya assistent Siri samt den uppgraderade kameran. Även iCloud har fått ett helt eget inslag där musik och annat är i molnet. Inslagen finns nu tillgängliga genom Apples Youtube-kanal och går att hitta nedan.

Det första av de tre nya inslagen handlar om den personliga assistenten Siri. Det är det andra inslaget om Siri som har visats på TV och denna gång fokuserar man mer specifikt på vad Siri kan hjälpa till med i det dagliga livet gentemot det första klippet, exempelvis genom att kolla kalender och väder samt ge vägbeskrivningar genom Google Maps.
Du hittar klippet nedan.

Det andra handlar om iOS 5:s iCloud. Inslaget visar hur allt från bilder och låtar till bokmärken synkroniseras per automatik i alla dina Apple-produkter.
Du hittar klippet nedan.

Det tredje klippet fokuserar på iPhone 4S’ nya 8MP-kamera och kamerans funktionalitet. Bl.a. presenteras redigeringsmöjligheter och hur Twitter är implementerat.
Du hittar klippet nedan.

Gemensamt för de tre klippen är slutfrasen ”the best iPhone yet” och personligen håller jag med, men samtidigt anser jag att den kunde ha varit så mycket, mycket mer. På något sätt så verkar det som om detta är det enda som Apple kan trycka på, för att ge 4S den där extra uppmärksamheten. Är det t.o.m. så att Apple är tvungna att marknadsföra 4S extra hårt? Svaret är nej, inte enligt försäljningssiffrorna i alla fall.

Vad tycker ni, är skillnaden mellan iPhone 4 och iPhone 4S tillräcklig?

Källa: 9to5Mac