Hem Forum iPhone Itunes hittar inte.

Detta ämne innehåller 4 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  PeeB - 2 år, 9 månader sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #62721

    PeeB
    Medlem

    Hej.

    Skulle uppdatera lite appar genom itunes för ett par dagar sedan och skulle då föra över köpen från iphone till itunes.

    Efter att 5 appar hade överförts meddelades jag att jag inte hade plats (i telefonen), så raderade lite gammal bilder appar osv och fick platsen som behövdes. När jag sedan försökte överföra köpen igen så fanns inte längre detta alternativ.       Eller ja, knappen är bara grå och gick inte att trycka på.

    Jag testade därför att ta bort två spel jag ändå inte spelar längre bara för att se om den reagerade då. Vilket den inte gjorde. Testade då att ladda ner en ny app för att se om det skulle gå att överföra köpen. Inte det heller fungerade. Istället så kopplades min iphone bort från itunes och jag har efter det inte lyckats få itunes att hitta min iphone.

    Jag hittar den på den här datorn, så datorn och iphonen connetar i alla fall.

    Nu har även ”lita på” börjat komma upp varje gång jag ansluter telefonen till datorn.

    Har läst otaliga guider där alla påstår att dom har lösningen, men ingen har fungerat.

    Har gått igenom alla steg på apples sida utan framgång.

    Har installerat om itunes. Ja jag har kort och gott testat allt jag hittar.

    Har två st original usb med, så inte fel på sladden.

    Har nu även testat att återställa min iphone till fabriksinställningar men inte ens då vill itunes kännas av att min iphone skulle vara ansluten.

    Börjar bli riktigt frustrerad på detta nu.

     

    Någon som har varit med om detta och sitter på någon magisk lösning eller är det dags att kasta skiten åt helvetet och köpa en nokia 3210 och bombhota apple?
    Vänligen

     

     

    #62722

    PeeB
    Medlem

    Om någon blir klokare av detta så have fun..

     

    Microsoft Windows 8 x64 Business Edition (Build 9200)
    Micro-Star International Co., Ltd. GT70 0NC/GT70 0NC
    iTunes 11.1.2.32
    QuickTime not available
    FairPlay 2.5.16
    Apple Application Support 2.3.6
    iPod Updater Library 11.1f5
    CD Driver 2.2.3.0
    CD Driver DLL 2.1.3.1
    Apple Mobile Device 7.0.0.117
    Apple Mobile Device Driver 1.64.0.0
    Bonjour 3.0.0.10 (333.10)
    Gracenote SDK 1.9.6.502
    Gracenote MusicID 1.9.6.115
    Gracenote Submit 1.9.6.143
    Gracenote DSP 1.9.6.45

    iTunes Serial Number 00DDB93005DCDCC8

    Current user is not an administrator.
    The current local date and time is 2013-11-03 05:31:29.
    iTunes is not running in safe mode.
    WebKit accelerated compositing is enabled.
    HDCP is supported.
    Core Media is supported.

    **** External Plug-ins Information ****

    No external plug-ins installed.

    **** Network Connectivity Tests ****

    Network Adapter Information

    Adapter Name:    {E430920C-893A-419D-840D-752A8DB63A79}
    Description:    GlobeTrotter GI0505 – Network Interface
    IP Address:    90.237.162.62
    Subnet Mask:    255.255.255.0
    Default Gateway:    90.237.162.64
    DHCP Enabled:    Yes
    DHCP Server:    90.237.162.63
    Lease Obtained:    Sun Nov 03 05:10:01 2013

    Lease Expires:    Thu Nov 07 23:58:33 2030

    DNS Servers:    195.67.199.27
    195.67.199.28

    Adapter Name:    {CA50759A-25F5-4BED-BA46-662C1B2FADCC}
    Description:    Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter
    IP Address:    0.0.0.0
    Subnet Mask:    0.0.0.0
    Default Gateway:    0.0.0.0
    DHCP Enabled:    Yes
    DHCP Server:
    Lease Obtained:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    Lease Expires:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    DNS Servers:

    Adapter Name:    {B4474CDE-1DC6-4B2E-83AC-CCAE89A3299C}
    Description:    TAP-Win32 Adapter V9 (Tunngle)
    IP Address:    0.0.0.0
    Subnet Mask:    0.0.0.0
    Default Gateway:    0.0.0.0
    DHCP Enabled:    Yes
    DHCP Server:
    Lease Obtained:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    Lease Expires:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    DNS Servers:

    Adapter Name:    {B14BB0E0-0D0C-4801-99D5-538B3DE525FA}
    Description:    Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230
    IP Address:    0.0.0.0
    Subnet Mask:    0.0.0.0
    Default Gateway:    0.0.0.0
    DHCP Enabled:    Yes
    DHCP Server:
    Lease Obtained:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    Lease Expires:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    DNS Servers:

    Adapter Name:    {933B3F19-992A-43EA-B933-FFF961356032}
    Description:    Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)
    IP Address:    0.0.0.0
    Subnet Mask:    0.0.0.0
    Default Gateway:    0.0.0.0
    DHCP Enabled:    Yes
    DHCP Server:
    Lease Obtained:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    Lease Expires:    Thu Jan 01 01:00:00 1970

    DNS Servers:

    Active Connection:    LAN Connection
    Connected:    Yes
    Online:        Yes
    Using Modem:    No
    Using LAN:    Yes
    Using Proxy:    No

    Firewall Information

    Windows Firewall is on.
    iTunes is NOT enabled in Windows Firewall.

    Connection attempt to Apple web site was successful.
    Connection attempt to browsing iTunes Store was successful.
    Connection attempt to purchasing from iTunes Store was successful.
    Connection attempt to iPhone activation server was successful.
    Connection attempt to firmware update server was unsuccessful.
    The network connection timed out.
    Connection attempt to Gracenote server was successful.
    Last successful iTunes Store access was 2013-11-03 04:53:16.

    **** Device Connectivity Tests ****

    iPodService 11.1.2.32 (x64) is currently running.
    iTunesHelper is currently not running.
    Apple Mobile Device service 3.3.0.0 is currently running.

    No Universal Serial Bus Controller found.

    No FireWire (IEEE 1394) Host Controller found.

    Most Recent Devices Not Currently Connected:

    iPhone 4S running firmware version 7.0.2
    Serial Number:    DNVH2DLBDTC0

    **** Device Sync Tests ****

    No iPod, iPhone, or iPad found.

    #62729

    PeeB
    Medlem

    Har testat i en annan dator och där hittar den.

    Så lyckades i alla fall återställa den därifrån. Men fortfdarande fruktansvärt irriterande att inte få fart på skiten som de ska.

    Har kommit så långt att jag genom apple själva hittar tipset att formatera min dator.Och det känns ju sådär lagom oseriöst att man ska behöva göra för att itunes ska hitta en telefon.

    Har dom verkligen så dålig koll på sin egen mjukvara att det kan vara en realitet att behöva göra? Även om windows kanske inte är optimala plattformen för ändamålet så känns det jävligt b faktiskt.

    #62801

    iDevil
    Deltagare

    Det där har hänt mig med vid några tillfällen, främst när jag ska återställa telefonen. Jag vet dock inte varför det händer, men jag löste mitt problem genom att starta om både datorn och min iPhone och då vips, så hittade den enheten igen. En gissning är att du under synkroniseringen avbröt processen på något sätt så iTunes fortfarande ”jobbade” med din iPhone och på så sätt inte kunde hitta din enhet, men det är bara en gissning… Tur att du löste det via en annan dator.=)

    #63837

    PeeB
    Medlem

    Japp det var en sync som blev avbruten nu när du säger det.

    Efter många arga timmar är nu problemet äntligen fixat.

    Right-click the Apple iPhone, Apple iPad, or Apple iPod entry in Device Manager and choose Update Driver from the shortcut menu.
    Click ”Browse my computer for driver software.”
    Click ”Let me pick from a list of device drivers on my computer.”
    Click the Have Disk button. (If the Have Disk option is not present, choose a device category such as Mobile Phone or Storage Device if listed, and click next. The Have Disk button should then appear.)
    In the ”Install from Disk” dialog, click the Browse button.
    Use this window to navigate to the following folder:
    C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers.
    Double-click the ”usbaapl” file. (This file will be called ”usbaapl64” if you have a 64-bit version of Windows. If you don’t see ”usbaapl64” here, or if there is no Drivers folder, look in C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers. instead).
    Click OK in the ”Install from Disk” dialog.
    Click Next and finish the driver-installation steps. Open iTunes to verify that the device is recognized properly.

    Saxat från apple.com

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.